Jag har läst boken efter att jag såg att ni läste den här i bokcirkeln. Jag läste den väldigt snabbt eftersom jag inte kunde lägga ner den. Den var väldigt spännande. Tänker fortfarande ibland på boken även om det var ett tag sen jag läste den.
boken spelar ju i framtiden, men jag undrar om temat inte redan idag är väldigt aktuellt? Jag menar inte technologin utan att många idag är olycklig och att psykisk ohälsan ökar även om många mår bättre och längre fysiskt.
Jag läste på Goodreads om boken efter att jag läste boken själv. En person skrev att författaren använde “smålog” eller “mumlade” hela tiden och att det fanns grammatiska fel och upprepningar. Denna person tyckte inte om boken, men jag förstår inte riktigt eftersom slutet förklarade ju väldigt tydligt varför den är skriven som den är. (Jag vet så klart inte om det är med flit eller inte, men man skulle kunna anta att boken är med flit skriven med upprepningarna osv.) De där tre avsnittens titlarna tyckte jag också väldigt passande. Förstod ju i början inte, men de där orden beskrev rätt bra det som hände i avsnitten.
Jag gav boken 4 av 5 stjärnor och rekommendera den!