Allmänna frågor om cirkeln

• Detta ämne har 6 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år sedan av .
Visar 6 svarstrådar
  • Författare
      Ida Norberg
      Deltagare

Hej, jag funderar lite på titlar att läsa under hösten. Har följande förslag:
        Lena Anderssons nyaste bok Sveas son, en berättelse om folkhemmet
        Margaret Atwoods Hjärtat stannar sist
        Orwells klassiker 1984, en roman som nog kan ge upphov till många intressanta diskussioner om vår samtid.
        Vad tycker ni? Kan detta vara intressanta titlar att ta sig an efter vi läst ut Den tyska flickan? 😊

Ida Norberg
        Deltagare

Det ska vara så 😊 på Hem hamnar senaste inlägget längst upp, men i forumtråden hamnar senaste istället längst ner. Jag vet att det kan bli en del scrollande, men det är ändå bättre än att försöka hålla reda på inläggen under Hem. Du gör helt rätt!

Carin Collén
          Deltagare

Hej!
            När jag svarar på något av dina inlägg, Ida, så hamnar svaret längst ner i tråden och inte direkt under ditt. Ska det vara så eller gör jag fel?
            /Carin

Ida Norberg
            Deltagare

Hej, jag undrar lite om vilken tid på dagen som passar bäst för livechatten i maj? Funkar dagtid för alla och isåfall är förmiddag eller eftermiddag bäst?
              Ett förslag är morgontid, mellan 9-10 t ex, eller alternativt 8.30-9.30.
              Men vill gärna ha era synpunkter på detta 😊

Ida Norberg
              Deltagare

Hej, imorgon måndag 19 mars, drar vi igång Län(s)cirkeln. Så kul att så många vill vara med 😊
                några saker att tänka på:
                – diskussionen sker fritt under hela läsperioden. Eftersom vi läser olika fort betyder det att vi kan ha kommit olika långt. Spoilers är alltså förväntat 😊 .
                – En annan viktig sak är att vi ser till att skriva inlägg via Forum. Dvs välj Forum, sen den tråd du vill diskutera under (t ex pågående boks titel) och skriv dina inlägg där. På så sätt blir det lättare att följa inläggen. (svarar du direkt på någons inlägg under Hem blir det inte lika lätt att följa, och det är också lättare att missa inlägg)
                – Observera att det inte är säkert att du får avisering om när nytt inlägg publicerats – så gå in lite då och då och kolla om nya inlägg finns.
                – När läsperioden närmar sig sitt slut lägger jag upp en länk till google hangouts och instruktioner om hur du deltar.
                – det går utmärkt att delta utan att skriva inlägg. och även slutchatten är frivillig.

Jag ser fram emot en spännande läsupplevelse tillsammans med er 😊

Ida Norberg
                Deltagare

Böckerna vi läser ska finnas som e-böcker, men deltagarna får förvärva boken på egen hand. Jag kommer dock att försöka få det bibliotek jag arbetar på att köpa in e-boken så den finns att låna :)

Ida Norberg
                  Deltagare

Här kan ni ställa frågor som rör cirkeln rent allmänt.

Visar 6 svarstrådar
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.