Bokcirkel: Läs fantasy med Kåken!

Författare: Kristian Schultz
The Mirror Empire av Kameron Hurley träff 1
Välkomna till den första träffen med vår digitala bokcirkel! Hoppas ni är lika peppade som jag är! Jag tänkte att vi mjukstartar där vi presenterar oss lite för varandra och pratar om vilka förväntningar vi har på bokcirkeln.
Jag heter Kristian Schultz och arbetar som programbibliotekarie på Kulturhuset Kåken. Jag är en fantasynörd sedan jag var liten och älskar riktigt svulstiga och spännande böcker som utspelas i alternativa världar med ondska, brutalitet och magi. Karaktärerna får gärna vara antihjältar, eller iallafall i moraliskt förfall, som t.ex. i Jacqueline Carey, Joe Abercrombie, George R.R. Martin.
Anledningen till att jag valde the Mirror Empire av Kameron Hurley är att jag läste på bloggar att den har en feministisk touch, spännande karaktärer och ett intressant världsbygge. Vi får se vad ni tycker! :)
Mina förväntningar är att vi ska ha kul, tillsammans upptäcka saker som de andra missat och nörda loss rejält.
Till nästa vecka, måndagen den 8 oktober, ska vi ha läst de första hundra sidorna. Är nyfiken på vad ni tycker om världen som Kameron Hurley målar upp, hur magin funkar och de olika karaktärerna. Som Lilia, Roh, Ahkio och Zezili. Och hur Hurley skriver – är det ett bra språk, sugs man in i handlingen eller lämnas man oberörd?
Vi hörs på andra sidan läsningen!
The Mirror Empire av Kameron Hurley träff 1
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år, 11 månader sedan av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.