Information och upplägg

Visar 0 svarstrådar
  • Författare
      Tegsbiblioteket
      Moderator

Hej och välkommen till Tegsbibliotekets digitala sommarbokcirkel 2024!

Jag som leder denna bokcirkel heter Åza Sjöstam och jag jobbar som bibliotekarie på Tegsbiblioteket i Umeå. I sommar läser vi valfri litteraturklassiker och delar med oss av våra läsupplevelser.

Här kommer lite kort information om upplägget:
        • Välj valfri bok att läsa. Tips på klassiker finns i tråden ”Vad är en litteraturklassiker?”.
        • Skriv gärna några rader om dig själv i tråden “Presentationer av deltagarna”. Detta är såklart frivilligt.
        • I tråden ”Här diskuterar vi böckerna vi läst” delar vi våra läsupplevelser med varandra. Här kan du skriva vad du vill om boken med eller utan hjälp av stödfrågorna som finns i inlägget. Observera att de senaste svaren under varje rubrik hamnar överst, så du kan behöva scrolla längst ned i tråden för att hitta frågorna eller informationen.
        • Eftersom bokcirkeln pågår under hela sommaren så är det ingen brådska med läsningen, alla läser i sin takt. Du behöver inte vänta med att skriva om din läsupplevelse tills du läst ut boken. Posta inlägg när och hur ofta du vill!
        • Du svarar på ett inlägg genom att klicka på den gröna knappen ”Svara” överst till höger vid det inlägg du vill svara på. Kommentera gärna varandras inlägg även om ni inte läser samma bok.

Tveka inte att höra av dig till mig via mejl till aza.sjostam@umea.se, om du har några frågor eller funderingar.

Visar 0 svarstrådar
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.