Hjälp: Frågor och svar
Offentlig bokcirkel aktiv 2 år, 4 månader sedanHär försöker vi svara på frågor och hjälpa varandra med bokcirklar.se
Taggar
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av .
- FörfattareInlägg
- 2013-02-17 kl. 12:19 #22366
När man gör en forumtråd finns det möjlighet att lägga till taggar. Men sedan kan man bara svara på det första inlägget och inte göra nya inlägg med taggar! Stämmer det? Det blev helt fel, jag trodde att man skulle kunna göra nya inlägg med landet som en tagg under forumtrådarna i Afrikacirkeln!?
- 2013-01-17 kl. 21:20 #22365
Ja, överskriften över den lilla “skrivlådan” är alltså: “Taggar (separerade med kommatecken)”.
Really, jag kopierade.
Och det jag undrade var precis det du svarade på. Jag förstod nog att “tag” är en etikett, men löjligt nog måste jag se det göras för att förstå hur jag sätter en tag. Det ger sig nog efter hand.
men det går lite långsamt här inne, inlärningshastigheten blir liksom lite låg… - 2013-01-17 kl. 09:36 #22364
Hej @catalpa Taggar brukar vara det man märker upp ett blogginlägg med, eller texter och sidor på internet, för att dessa ska struktureras efter ämne eller gå att söka fram i en sökmotor. Man kan även kalla det ämnesord, kategorier, etiketter osv. Du kan jämföra taggar med ämnesord i en bibliotekskatalog, där ämnesorden beskriver bokens innehåll och gör den lättare att hitta när man söker i katalogen. Te x kärlek, husdjur, vänskap, eller vad det nu kan vara.
Om du läser en blogg på internet, ser du ofta att blogginläggen är märkta med taggar eller kategorier (vi använder det här in bokcirklar i gästblogginläggen). Dessa brukar vara en sorts beskrivning av vad inlägget handlar om. En del bloggar/webbsidor har även så kallade taggmoln, som visar de mest vanliga taggarna/ämnesord som används i bloggen.Detta som du skriver om: “Men under den lådan jag skriver i just nu finns en annan liten låda med överskriften Taggar (separerade med kommatecken):Vad gör jag där?”
förstår jag inte riktigt. Ser det ut såhär i bokcirkeln, eller i din läsdagbok? - 2013-01-17 kl. 08:54 #22047
Kunde någon förklara för mig vad TAGGAR är? förutom ett hål i min digitala allmänbildning. Men under den lådan jag skriver i just nu finns en annan liten låda med överskriften Taggar (separerade med kommatecken):
Vad gör jag där?
Nu skapar jag en ny tråd. Undrar just om det är ett bra ämne för en ny tråd, lite kort kanske…
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.