Hur går det med läsningen?

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      mattias
      Deltagare

Hej
        Jag läser Spelaren för fullt.
        Den är tun och jag tyckte den var seg de första 50 sidorna, men sen kom farmorn vars död alla väntade på. Och den gamla överklass kvinnan sätter lite fart i boken..

Frida Enarsson
        Deltagare

Hej! Jag här inte hittat boken för maj så jag läser istället döda huset, men den går långsamt. Sen tyckte jag att det var svårt att hålla bok diskussion digitalt. Saknar stämning! Jag är för en digital träff dock, som föreslogs i en tidigare tråd. Men faktum är att jag tror att jag måste vänta till fysiska träffar är möjliga igen, för att få den rätta motivationen och känslan för att vilja diskutera. Så räkna inte med mig för kommande böckerna. Tack för engagemanget :)

krim79
            Deltagare

Jag hittade inte heller månadens bok ’De förtrampade’ men efter lite letande har jag förstått att titeln ’Förödmjukade och förnedrade’ är densamma. Kan bli läsning av denna längre fram :)

Magnus
                Deltagare

Hej!
                  Ja det är samma bok! I presentationen av cirkeln där jag skrivit alla månaders böcker så har jag inom parantes skrivit ut äldre översättningars titlar på samma verk.

Magnus
              Deltagare

Välkommen till cirkeln! Jag hoppas det tar lite fart med nästa bok, men jag vill också tipsa om denna månads bok De förtrampade, men den går såklart bra att läsa i efterhand.
                Mvh Magnus

krim79
                Deltagare

Hej.

Hittade precis hit och deltar from juniboken. Jag har tidigare läst Brott & Straff vilket verkar vara ingången till Dostojevskij’s författarskap för många andra liksom för mig.

Vänliga hälsningar
                  Therese

Magnus
                  Deltagare

Hej!
                    Jag har noterat att det inte är någon som gett sig in i bokdiskussionerna efter Arma människor. Därför undrar jag hur det går med läsningen därute?
                    Nästa månad börjar vi med de mer välkända senare romanerna och först ut är Anteckningar från underjorden som den heter i nyaste översättningen. Tidigare översättning hade den mer kända titeln Anteckningar från ett källarhål. Jag kommer att lägga ut en ny diskussion om den boken i månadsskiftet och hoppas att ni ger er in i samtalet.
                    Med vänliga hälsningar Magnus

Visar 4 svarstrådar
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.