Sen for jag hem

Visar 1 svarstråd
  • Författare
      Jan Gustafson
      Deltagare

Jag har också läst alla de tre böckerna och tycker att ettan och trean är bäst, “Vi for upp med mor” uppehåller sig för mycket vid sekten som brodern har fastnat hos. Det är omväxlande att sista delen till största delen utspelar sig i söder, långt från det Norrland som Karin Smirnoff förlägger handlingen till i de övriga delarna

Joanna Ekström
        Deltagare

“Sen for jag hem” är tredje delen i Karin Smirnoffs serie om Jana Kippo.

Jag har väntat på den här boken eftersom den förra delen som jag läste mitt sommarens sol, slutade mitt i något som kändes som slutet för både huvudpersonen Jana Kippo och böckerna. Men nänä, hon stretar vidare på livets stigar. Lika oduschad som vanligt. Tur för oss.
          Jag gillar alla tre delarna i bokserien, för att de har ett starkt språk, perspektiv på klass och kön och förresten lite allt möjligt som intresserar mig samt att de är väldigt spännande. Nästan som deckare, men ändå inte. Huvudpersonen Jana är lite som en blandning mellan Carrie från tv-serien Homeland (de som vet de vet) och Maureen O’Donnell från Garneth Hill trolilogin av Denesise Mina. Med andra ord en huvudperson som inte alltid är så lätt att älska eller förstå sig på.
          Jag läste hela boken i snabb fart, för jag ville veta vad som skulle hända, men nu funderar jag på att läsa om alla tre delarna för jag började fundera på lite grejer.

Böckerna av Karin Smirnoff i ordning:
          Jag for ner till bror
          Jag for upp med mor
          Sen for jag hem

Visar 1 svarstråd
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.