Vi i bokcirkeln

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      Mia
      Deltagare

1. Jag heter Mia och arbetar i bokhandel, är 33 år och bor i Göteborg. I mitt liv har läsning varit väldigt viktigt, jag läste inte mycket som barn eftersom jag inte växte upp i ett särskilt läsande hem, men i sena tonåren upptäckte jag läsningen via vänner och besök på bibliotek.
        2. Läst mycket gotiskt litteratur, som tex Jane Eyre, men läser också gärna modernistisk litteratur som Woolf och Duras.
        3. Inte läst något av Hylinger innan

farbror
        Deltagare

1. Taxgubbe
          2. Jag läser allt utom deckare, SF, Feelgood och magisk realism. För stunden blir det mycket sura tyskspråkiga gubbar i översättning.
          3. Jag har läst en hel del Hylinger. Böckerna om ”Det Hemliga Sällskapet” knockade mig som tonåring men dom kanske inte står sig så bra längre.

Boktipsen är väl att inte glömma bort Hylingers vapendragare Magnus Hedlund

Skriv gärna, valfritt långt, om dig själv och din läsning. Vill du delta anonymt går det såklart också bra.

1. Berätta lite om dig själv
          2. Vad gillar du att läsa, har du någon favoritgenre/författare och kanske något boktips?
          3. Har du läst något av Cleas Hylinger tidigare?

Visar 2 svarstrådar
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.