Presentation

Visar 1 svarstråd
  • Författare
      Oskar Johansson
      Deltagare

Hej!

Jag heter Oskar och är tillsammans med Gustav en av de som håller i bokcirkeln. Jag är heller inte en van fantasyläsrare, ej heller av sci-fi, mitt gebit är vanligtvis diskbänksrealismen, men jag drogs till denna bok när den kom ut eftersom den utspelade sig i modern tid och för att romaner som utspelar sig i collage-miljöer nästan alltid är bra (se Den hemliga historien, Neverworld, Det hemliga sällskapet, Jelioce Road…)

Jag har läst ut boken och skulle tycka det vore väldigt kul att höra vad ni tycker om den halvvägs. Jag startar en ny tråd för det.

Hej!

Här kan du som vill gärna presentera dig lite. Du kan till exempel skriva vad du heter, hur gammal du är, vad du gillar att läsa, vad du tycker om koriander, eller vad du vill. Det är såklart helt upp till dig vad vad du vill dela med dig av. Du får jättegärna skriva kort om hur du känner för boken – hade du redan läst den, eller inte ens hört talas om den? Brukar du läsa fantasy? Har du kanske läst författarens andra böcker?

Själv heter jag Gustav och är en av de som håller i cirkeln tillsammans med min kollega Oskar. Jag jobbar på biblioteket och jag bor i Norrköping. Jag läser väldigt sällan fantasy, men det händer att jag läser lite sci-fi. Jag föredrar i regel när fokus läggs på berättelse och karaktärer, och jag gillar hur sådan litteratur ger en författare möjlighet att slänga in sina karaktärer i världar som inte beter sig som vår egen. Och vad som händer då. Däremot skräms jag lite av böcker med superdetaljerade magi-system eller komplicerade släktträd. Koriander är mycket gott.

Jag har börjat läsa boken nu men har ganska långt kvar. Hittills är det spännande och intressant så jag ser fram emot att läsa den och diskutera den med er!

Visar 1 svarstråd
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.