Bokval 2023

Visar 6 svarstrådar
  • Författare
      husse
      Deltagare

Jag vet inte vems tur det är att välja bok men eftersom ingen har valt någon såvitt jag vet väljer jag Klara och solen av Kazuo Ishiguro. Jag hade tänkt välja en annan bok men den är utlånad med kö på stadsbiblioteket.

Evelina
          Deltagare

Hej på er! Det var ett bra tag sedan jag deltog i Boktokarna. Har tyvärr inte haft tid. Jag ska nu förmedla ett meddelande från Den siste Mohikanen, som inte har kunnat deltaga i cirkeln på ett tag, pga sjukhusvistelse. Mår dock bättre och hoppas snart bli utskriven. Mvh, Evelina

Arne
              Deltagare

Eftersom Mohikanen har problem med hälsan har Husse och jag beslutat att vi pausar bokcirkeln på obestämd tid. Vi får se om hon orkar komma tillbaka.

Evelina
                  Deltagare

Hej igen! En hälsning från Mohikanen:
                    Tack snälla ni! Det går sakta det här. Även hjärtat har drabbats. Men vi får se…
                    Kramar, DsM.

Mvh, Evelina

husse
              Deltagare

Vi har väl inte valt någon bok för november vad jag vet. Vems tur är det att välja? Jag hade en bok i åtanke men stadsbiblioteket har kö på den- Jag avvaktar tills vidare-

husse
                Deltagare

Vi har så vitt jag vet inte valt någon ny cirkelbok än. Vi måste ha ett bokval till den 30 augusti. Jag vet inte vems tur det är att välja bok.

Arne
                    Deltagare

Det är din tur och till oktober är det min.

Arne
                        Deltagare

Som oktoberbok väljer jag Bara du av Ninni Schulman. Jag gillar egentligen inte den typ av böcker men hon ska komma till vårt bibliotek i november och jag går alltid på författarträffar. Så jag vill ha läst något av henne då.

Mina herrar, lojala medlemmar, således tar vi nästa gång

Bara du av Ninni Schulman.
                            Start 30/10 2023.

husse
                              Deltagare

Jag läser för fullt. Den fanns bara som e-bok på Skellefteås stadsbibliotek så jag köpte en pocketbok via Bokbörsemn.

husse
                              Deltagare

Jag har i9nte läst något av henne. Boken finns bara som ljudbok eller e-bok på Skellefteå stadsbibliotek. Jag har beställt en pocketbok från Bokbörsen för 25 kronor. Det tillkommer kostnad för frakten men det är ändå överkomligt.

husse
                              Deltagare

Jag väljer Fasader av Victoria Höglund. Den är på 380 sidor men inte svårläst.

Hejsan hoppsan! Det är nog min tur att välja bok.
                              Får tänka… :-)

Hejsan! Mitt val blir Ormens våg på hälleberget av Torgny Lindgren.
                                Mig veterligen har jag ineläst den här boken.
                                Kan dock inte svära på det… Men hur som helst minns jag i s f ingenting. :-)
                                Vi har väl haft ngn bok av Torgny Lindgren förut?
                                Var det Norrlands akvavit? Pölsan?

Nå, den 30/8 “ses” vi!

husse
                                  Deltagare

Bra val! Jag tror inte att vi har haft någon bok av Torgny L. Jag kan ha fel. Den häör har jag läst för länge sedan och tyckte att den var mycket bra. Men jag har glömt det mesta.

husse
                              Deltagare

Jag vill bara förvarna om, att jag kanske inte kommer att hinna skriva någon inledning till mitt bokval den 30 maj. Vi har beställt möbler till vår renoverade balkong och Kerstins son har lovat hjälpa oss att hämta dem den dagen.Vi har ingen bil men han har bil och släp. Vi får se om jag hinner skriva något på dagen. Hämtningen ska ske på kvällen, efter att han har slutat sitt jobb.

Arne
                                Deltagare

Det är min tur att välja och mitt val är Åh William av Elizabeth Strout. En liten pärla om kärlek och beroende på äldre dar.

Arne! Tack för ditt val!
                                    Den 30/6 då?

husse
                                      Deltagare

Jag hade helt glömt denna bok. Nu har jag reserverat den på biblioteket men hinner inte hämta den förrän på onsdag. Jag hoppas att jag hinner läsa det mesta till den 30 juni. Annars får jag komma in med synpunkter senare, när jag har läst färdeigt.

husse
                                    Deltagare

Det är mitt val. Det har gått ett tag sedan jag läste den, så jag repeterar för fullt.
                                      Vi måste väl snart bestämma kommande bokval.
                                      Ska vi ha något sommaruppehåll?

Hejsan! Det kan vi ha. T o m augusti då. D v s vi har ett bokval den 30/6 och sedan paus till 30/8.
                                        Har Arne valt ngt?

husse
                                          Deltagare

Jag måste fundera ett tag på mitt nya val.

Hej på er!
                                        Jag vill påminna er om nästa bok. Det är SAREK av Ulf Kvensler.
                                        Start 30/5.

Vänligen Mohikanen.

Visar 6 svarstrådar
                                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.