BOKVAL 2020-2021

Visar 11 svarstrådar
  • Författare
      husse
      Deltagare

Berlin Alexanderplatz finns bara som e-bok i Skellefteå. Jag har kollat på Bokbörsen och Antikvariat.net. På bokbörsen finns ett par exemplar men till ganska höga priser. Det fanns en på tyska för 50 kronor. Jag kan nog läsa den på tyska men det skulle bli jobbigt och ta ganska lång tid. Jag får se hur jag gör.

husse
      Deltagare

Inlägget som börjar “Hej alla” finns på Forum.

Hej alla!
      “Vi gamle” har som sagt varit med här länge. Vill bara upplysa om att den person som har valt aktuell bok är den som brukar inleda diskussionen. Kanske nämna varför man har valt just den och den romanen/biografin etc.
      Bara som en upplysning till er “nya”.
      Vi brukar även sätta betyg om vi känner för det. Frivilligt, så klart.
      Som vi nu vet kommer våra inlägg att vara på FORUM.
      Väl mött! :-)

Hälsningar Mohikanen.

husse
      Deltagare

Eftersom vi har blivit ombedda att inte skriva något här den 30 november eller 1 december. kommer jag, om allt fungerar som det ska, att göra en inledning den 2 decemeber. Annars blir det så fort det är möjligt.

husse
      Deltagare

Jag har läst ut boken och tänker skriva en inledning. Jag vill bara förvarna om, att min motivation inte är så stor, eftersom min syster har blivit sämre och jag är orolig för henne. Men jag ska försöka vara aktiv ändå.

Goddagens! Jag kommer att läggas in på Sus den 1 dec. Ska opereras för påsdialys (justering). Vet ej hur länge jag blir där.
      Men jag tycker att ni kan börja diskutera Swede Hollow utan mig! Jag kan sedan ansluta när jag kommer hem och har “hämtat mig”. :-)
      Jag har skaffat en inbunden bok (med fotografier), men den har ganska liten stil ändå. Läser litet i taget… Inte precis “svår” att läsa, men p g a min njursvikt så fryser jag nästan konstant.Ibland vill jag bara värma mig under täcket (har nu två täcken!!)…Men jag läser så gott jag kan!

husse
      Deltagare

Läsningen går inte så fort eftersom jag har köpt boken via Bokbörsen. Av ekonomiska skäl valde jag en pocketbok-Jag klarar att läsa den men det blir litet jobbigt. Jag orkar bara med ett par kapitel i stöten. Även om jag inte hinner läsa klarttiöden 30 november. tror jag att jag ska kunna skriva en inledning.

husse
      Deltagare

Jag läser för fulla muggar och hoppas bli klar med Swede Hollow till 30/11. Då har jag nog kommit så långt, att jag kan skriva ett inledande inlägg.

Arne! Tack för ditt bokval!
      Diskussionsstart den 30 /1 2021.

Hälsningar Mohikanen.

husse
      Deltagare

Det är inte säkert, att jag hinner fåt tag på Swede Hollow i tid via biblioteket. Jag står som nummer två i kön på tre ex. Det får kanske bli bokbörsen för mig också. Berlin Alexanderplatz finns bara som e-bok. Det blir kanske samma sak där. Problemet är att jag redan har alldeles för många böcker och jag har svårt att göra mig av med dem.

husse
      Deltagare

Jag trodde inte, att det skulle vara några problem med Swede Hollow. Den är från 2016. Men han har i år givit ut en uppföljare,Översten. .Många kanske vill läsa den föregående boken först innan man tar itu med den nya.

Uppdatering:

30/10 2020 Dorian Grays porträtt av Oscar Wilde (val av Arne)
      30/11 2020 Swede Hollow av Ola Larsmo (val av Husse)
      30/12 2020 Berlin Alexanderplatz av Alfred Döblin (val av Den Siste Mohikanen)

Var vänliga kom in med era bokval!Övriga som inte valt än…

Vänligen i senhösttid: Mohikanen.

Visar 11 svarstrådar
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.