Bokcirkel: Bokcirkel våren 2021

Författare: Jonatan (Bibliotekarie på Motala bibliotek)
Goda omen av Terry Pratchett och Neil Gaiman
Hej!
Välkomna till vårens tredje och sista cirkel som varar 10/5 – 4/6!
Sist ut är boken Goda Omen av Terry Pratchett och Neil Gaiman. Boken gavs ut 1990 och är en komedi som utspelar sig i England där antikrist har blivit född och apokalypsen är nära. En ängel och en demon som har kommit att trivas på jorden ser inte fram emot den kommande apokalypsen men det visar sig att antikrist har blivit förväxlad vid födseln. Jag har valt Goda Omen för att jag tycker att det är en riktigt fin och rolig bok som har blivit en kultklassiker.
Jag kommer att bidra med både frågor och kommentarer för diskussion men ni får gärna själva skriva om det är något ni vill diskutera. Ni som har läst hela boken, tänk på att undvika att berätta för mycket om vad som händer senare i boken. Vi vill inte förstöra läsupplevelsen för de som är i början av boken. Om behovet skulle uppstå kan jag påbörja en extra bokdiskussion för de som redan har läst hela boken. Jag hoppas att ni kommer att trivas med både boken och bokcirkeln.
Välkommen!
Jonatan
Goda omen av Terry Pratchett och Neil Gaiman
- Detta ämne har 8 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år, 12 månader sedan av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.