Första boken

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      Magda
      Deltagare

Hej!

Jag är också öppen för alla böcker och författare men tycker att det skulle vara intressant att läsa Imperiet.

//Magda

Lottie
        Deltagare

Hej!
          Jag tillhör “de nyfikna” och har inte så många egna förslag. Några polska som jag gärna stiftar bekantskap med är Kapuściński, Sienkiewicz och Tokarczuk.

Det vore förstås kul att ses på östeuropeiska/mellaneuropeiskt ställen. Soldaten Svejk, t.ex.
          /Lottie

Thomas G.
            Deltagare

Hej Lottie,

Tack för ditt meddelande! Soldaten Svejk som mötesplats låter passande.

Här är ett urval av tre böcker vi skulle kunna läsa:
              – Imperiet (287 sidor), Ryszard Kapuściński
              – Quo vadis (628 sidor), Henryk Sienkiewicz
              – Spel på många små trummor (396 sidor), Olga Tokarczuk

Vilken bok skulle ni vilja börja med? Då skulle vi kunna träffas om t.ex. två månader.
              Vissa böcker verkar inte vara alltid tillgängliga på svenska. Det går också att läsa på engelska eller på ett annat språk och diskutera på svenska ändå.

Ser fram emot att höra av dig/er!

Med vänliga hälsningar,

Thomas

Thomas G.
            Deltagare

Hej,

Nu är vi tre personer i gruppen. Vi skulle kunna börja läsa och träffas snart. Vad är ni intresserade av? Hur skulle ni vilja träffas?

Personligen tänkte jag på flera författare som vi skulle kunna läsa och prata om: Franz Kafka, Olga Tokarczuk, Svetlana Aleksijevitj, Imre Kertész, Sandor Marai, Herta Müller… Det finns ännu fler.

Ser fram emot av läsa om era förslag!

Vänliga hälsningar

Thomas

Visar 2 svarstrådar
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.