Antanas Škėma – The white shroud

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      Lottie
      Deltagare

Hej!
        Jag är ledsen att jag varit inaktiv i gruppen och missade träffen den 17/7. Kommer ni fortsätta och vad läser ni nu?
        /Lottie

Magda
          Deltagare

Hej Lottie!

Vi läser Sweet Darusya – A Tale Of Two Villages av Maria Matios, en ukrainsk författarinna (finns på biblioteket). Vi har inte bestämt någon tid för nästa träff, men det kommer att dröja någon månad minst innan vi träffas igen p.g.a resor.

/Madzienka

ps. Sweet Darusya är lite mer lättillgänglig än The white shroud.

Thomas G.
          Deltagare

Hej,

Förlåt att jag inte skrivit förrän nu. Jag var i Göteborg och åker tillbaka till Stockholm nu. Hoppas att tåget inte blir försenat. Ritorno passar ganska bra!

Ses senare,

Thomas

Magda
              Deltagare

Ingen fara. Vi ses!

Thomas G.
              Deltagare

Hej,

På måndag träffas vi igen och pratar om The White shroud. Jag kan tyvärr inte träffas förrän 19:30.
                Var vill ni träffas? Soldaten Svejk, Eurobar och 85kvadrattapas är stängda på måndag. Ett café skulle kanske passa bättre.

Ser fram emot!

Thomas

• Det här svaret redigerades för 2 månader, 2 veckor sedan av Thomas G..
                  Magda
                  Deltagare

Hej!

Den nya tiden fungerar bra för mig. Vad sägs om att träffas på det anrika kaféet Ritorno på Odengatan vid Vasaparken? De har en uteservering så vi kan sitta ute om vi vill.

Jag har nästan läst ut boken, och ser också fram emot att diskutera den.

Thomas G.
                  Deltagare

Hej,

Nästa bok vi ska läsa är “The white shroud” av Antanas Škėma. Vi siktar på att träffas den 17:e juli, hör av er om det inte passar så att vi kan bestämma en ny tid. Nya medlemmar i gruppen är välkomna att följa med!

Med vänliga hälsningar,

Thomas

Visar 3 svarstrådar
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.