Bokcirkel med djupare diskussioner – onlinemöten
Offentlig bokcirkel aktiv 1 år, 4 månader sedanHej!
Mitt namn är Sanna och jag är 36 år gammal. Jag älskar böcker och film, gillar att utforska nya ämnen och är väldigt nyfiken.
Jag har deltagit i flera bokcirklar i mitt liv och fått mycket utav dessa, men ibland känns det som att det är svårt att få till de där riktiga diskussionerna… Jag jobbar med språk och litteratur och vill gärna diskutera mer djupgående.
Jag läser en del i perioder – gärna nya böcker blandat med klassiker, både svenska och internationella författare.
Jag gillar skönlitterära böcker med starka och komplexa karaktärer, romaner som inte drar skarpa gränser mellan rätt och fel. Diskuterar gärna dramaturgi, språk och karaktärers agens.
Historiska inslag och autofiktion är absolut av intresse. Gillar även när man kanske belyser “andra” perspektiv än det som är mainstream, läser en del afroamerikansk litteratur och kvinnliga författare. Är lite sämre på deckare och chic lit.
Om ni känner att ni saknar samma saker som mig och är intresserad av samma perspektiv kan vi starta en bokcirkel!
Jag söker främst personer som är 30+, men viktigast är att du är intresserad av liknande saker och är öppen.
Tycker ofta äldre personer kan komma med intressanta poänger och fördjupa perspektiven ännu mer.
Jag tänker mig att man kan ses online en gång varannan månad och diskutera en bok (zoom eller google meet?)
Vi kanske kan välja en bok tillsammans inför varje tillfälle; att man samlar in förslag och sen bestämmer en bok.
Väl mött!
/ Sanna
bok
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 8 månader sedan av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.