Ny här

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      Anton
      Deltagare

Hej! Finns det fortfarande intresse för en bokcirkel?

favoritboken
          Deltagare

Det har inte blivit någon bokcirkel än men tråden är fortfarande aktiv och förhoppningsvis har vi några i framtiden. Vilken sorts böcker brukar du läsa förresten? Undrar också hur gammal du är själv är jag bara intresserad av att ha en bokcirkel med andra som också är vuxna därför frågar jag.

Anton
              Deltagare

Okej, vad kul. Jag läser mest romaner, sci-fi, historiska romaner, socialrealism. Men jag är öppen för att läsa det mesta. Jag är 31.

favoritboken
                  Deltagare

Får man fråga vad du läser just nu? Skulle du föredra att ha bokcirkel online eller i verkligheten själv föredrar jag verkligheten. Får man fråga varför du har flyttat hit förresten? Läste på din profil att du är nyinflyttad och blev nyfiken du måste inte berätta om du inte vill såklart =).

Anton
                      Deltagare

Nu läser jag ”Framtidsministeriet” av Kim Stanley Robinson. Vad läser du själv? Att träffas i verkligheten blir alltid bättre tycker jag. Jag flyttade hit för att jobba.

favoritboken
                          Deltagare

Funderar på att läsa något av destojevski annars verkar framtidsministeriet vara spännande kanske läser den! Får man fråga vad du jobbar med?Själv är jag student på universitetet.

Anton
                              Deltagare

Okej! Ja jag tycker det är en bra bok. Jag läste ”anteckningar från ett källarhål” av Dostojevskij för några år sedan, men den var rätt mörk. Jag jobbar på frivården i Karlstad. Vad studerar du?

favoritboken
                                  Deltagare

Läser juridik och ekonomi. Hur skulle du vilja ses i verkligheten? Vi skulle ju kunna ses på något café eller på universitetet finns många rum där man kan sitta i skulle vara roligt att komma igång med en cirkel snart. Flyttade du till Karlstad själv eller följde någon annan också med? Hur trivs du?

Anton
                                    Deltagare

Universitetet låter väl bra. Har du förslag på någon bok? Jag flyttade hit själv men trivs bra med jobbet. Skulle vara kul att komma igång med något på fritiden bara.

favoritboken
                                      Deltagare

Kan komma på förslag bok snart ska bara fundera lite Du kan också föreslå något såklart. Ska vi läsa samma bok eller olika?jag har sett att man kan göra olika när det gäller detta.

Anton
                                        Deltagare

Jag tänker att vi läser samma bok och turas om att välja. Kan återkomma med förslag.

favoritboken
                                          Deltagare

Arma människor av dovstojevski skulle kanske vara något? Läst lite vad boken handlar om och tror den kan vara intressant.

Anton
                                            Deltagare

Ja den låter bra.

favoritboken
                                              Deltagare

Har du några tankar om när vi skulle kunna ses när passar för dig?

Anton
                                                Deltagare

Jag jobbar dagtid så de flesta kvällar och helger passar mig.

favoritboken
                                                  Deltagare

Funkar 13 eller 14 augusti för dig?

Anton
                                                    Deltagare

Jag är borta den veckan. Veckan innan eller veckan efter skulle fungera.

favoritboken
                                                      Deltagare

Funkar kl 18 19 augusti?

Anton
                                                        Deltagare

Det fungerar för mig.

favoritboken
                                                          Deltagare

Har hittat en till person som vill gå med i en cirkel Är det okej för dig om den personen ansluter till våran?

Anton
                                                            Deltagare

Absolut, det är inga problem. Det är bara roligt om det blir fler.

favoritboken
                                                              Deltagare

Vi kan ses imorgon utanför universitetets huvudentré och så kan vi ha cirkeln i universitetets lokaler. Den andra personen kunde inte vara med denna gång men är gärna med i framtiden. Jag antar att det fortfarande är klockan 18 imorgon som gäller?

Anton
                                                                Deltagare

Ja det blir bra. Vi ses där.

favoritboken
                                                    Deltagare

Sidan skrev ut texten i mitt inlägg jättekonstigt så jag får posta här istället.
                                                      Har inte läst serien av Roth men den verkar vara populär i alla fall. Har du läst Ingenjör Andrées luftfärd? Är en svensk bok som är baserad på en verklig expedition till Nordpolen har inte läst den men den ska vara bra har jag hört. Har du läst den? Vad gör du nu för tiden när du inte läser på folkhögskola? Du måste inte svara om du inte vill är bara nyfiken.

Linnea
                                                      Deltagare

Vad kul att det kom ett svar! :)
                                                        Ja det skulle vara jättetrevligt att få prata böcker med andra.
                                                        Allt gott.

favoritboken
                                                          Deltagare

Hur föredrar du att snacka böcker online eller i verkligheten? Är du med i någon bokklubb eller liknande i just nu? Vilken bok om någon läser du nu? Superkul att du svarade på mitt inlägg!

Linnea
                                                              Deltagare

Alltså för mig fungerar båda. Men det ger mer att ses i verkligheten för mig. Är det så att folk föredrar online är det helt ok för mig.
                                                                Inte med i någon bokklubb just nu.
                                                                Boken jag läser nu heter Magical Midlife Battle och är en bok i serien Magical Midlife av K.F. Breene.

favoritboken
                                                                  Deltagare

Är på jakt efter något nytt spännande att läsa hittar förhoppningsvis något snart. Vilken är den bästa boken du har läst någonsin? Såg också att du är student.Får man fråga vad du pluggar för något?

Linnea
                                                                      Deltagare

Oj. Svårt att svara på. Det finns så många bra böcker och de är bra på olika sätt. Jag satt och storgrät när jag läste sista delen av Divergent-serien av Veronica Roth. Satt och sträckläste en annan serie som jag inte kommer ihåg vad den heter just nu.
                                                                        Jag läste en kurs på folkis, ekovegetarisk matlagning på distans. Den är klar nu så jag får se till att ändra min presentation.

• #73434
                                                                          favoritboken
                                                                          Deltagare

Har inte läst serien av Roth men den verkar vara populär i alla fall. Har du läst Ingenjör Andrées luftfärd? Är en svensk bok som är baserad på en verklig expedition till Nordpolen har inte läst den men den ska vara bra har jag hört. Har du läst den boken? Vad gör du nu för tiden när du inte läser på folkhögskola? Du måste inte svara om du inte vill är bara nyfiken.

• #73457
                                                                              Linnea
                                                                              Deltagare

Nej den har jag inte läst. Läser nästan inget på svenska faktiskt. Vet inte varför.
                                                                                Det blir inte så mycket gjort. Tänker att jag ska hitta ett jobb inom matlagning och framför allt växtbaserad matlagning. Lättare sagt än gjort i köttälskande Sverige.

• #73464
                                                                                  favoritboken
                                                                                  Deltagare

Jag upplever precis som dig att svensk litteratur inte verkar vara så populärt Förutom kanske typ deckare och sånt. Det finns ju lite veganska restauranger i Karlstad och restaurangbranschen verkar ju ofta behöva folk. Är det något du har kollat upp? Har du några vänner som också är bok intresserade? Har försökt få några av mina att haka på med blandat resultat.

• #73465
                                                                                    Linnea
                                                                                    Deltagare

Du skriver ’några’ veganska restauranger i Karlstad. Så vitt jag vet finns det bara en helt växtbaserad restaurang och den jobbar jag redan extra på. Vet du fler ställen? Tips tack! :)
                                                                                      Har inte kollat med mina vänner om böcker. Många av mina vänner har inte ork att läsa då de jobbar väldigt mycket. De önskar dock att de hade orken att läsa, jag förstår att orken inte finns då de har familj och jobb att stå i.
                                                                                      Det kom ut en serie för några år sedan som var riktigt bra för att vara en svensk serie som utspelade sig i Sverige. Dystopi-, YA-stuk. Hela serien spelades in till en film. Och vad hette den nu då? Cirkeln? Nyckeln? Hmm…

• #73488
                                                                                      favoritboken
                                                                                      Deltagare

Vad skulle du tycka om att ses i verkligheten? När och var skulle du vilja ses i sådana fall?

• #73489
                                                                                        Linnea
                                                                                        Deltagare

Jag svarar på dina senaste inlägg här.
                                                                                          Jag jobbar extra på just den pizzerian och det är så vitt jag vet den enda helt växtbaserade restaurangen/pizzerian i Karlstad.
                                                                                          De där klassikerna har jag svårt för. Jag har aldrig känt att de är något för mig. För långsamma, ett språk som jag inte riktigt kan identifiera mig med. För att jag ska orka läsa en bok så behöver det vara starkt karraktärsdrivet.
                                                                                          Jamen visst. Har lite svårt att säga var och när just nu. Låt mig kolla upp det.

• #73490
                                                                                          favoritboken
                                                                                          Deltagare

Jag trodde felaktigt att det fanns en till restaurang som var helt vegansk men den verkar mest vara fokuserad på grönt och eko men använder ibland kött i rätterna.Zest heter stället i fråga. Denna vecka blir svårt för mig att ses nästa vecka däremot skulle nog kunna funka. Funderar på att kanske läsa någon mörkare bok som är Urban Fantasy. Har inte läst jättemycket Fantasy men denna underkategori verkar spännande.

• #73491
                                                                                            Linnea
                                                                                            Deltagare

Ingen som helst fara angående restauranger. Blev mest nyfiken bara.
                                                                                              Nästa vecka fungerar än så länge. Mörk urban fantasy är vadå för dig? När jag kollar upp det är det typ det jag läser. Tänk City of Bones av Cassandra Clare. Otroligt intressant att bestämma med andra vad man ska läsa och faktiskt göra det. :) Finns du på goodreads?

• #73501
                                                                                              favoritboken
                                                                                              Deltagare

Denna vecka kan bli svårt för mig hur ser nästa vecka ut för dig?

• #73502
                                                                                                Linnea
                                                                                                Deltagare

Jag jobbar tisdag och lördag.
                                                                                                  Dags att hitta annat forum att kommunicera via.

• #73503
                                                                                                  favoritboken
                                                                                                  Deltagare

Vad brukar du använda för att kommunicera online vad funkar för dig?

• #73504
                                                                                                    Linnea
                                                                                                    Deltagare

Ja alltså messenger, whatsapp, epost, signal.. Jag hade discord, men det kan vara en idé att öppna det igen… Känner att de sätt jag vanligtvis kommunicerar på ger ut ganska privat information här och då är discord bättre. Åtminstone till en början.

• #73523
                                                                                                      favoritboken
                                                                                                      Deltagare

Ska jag skaffa Discord och skriva namnet här eller ska du göra det vad föredrar du?

• #73527
                                                                                                        Linnea
                                                                                                        Deltagare

Eller så skaffar du goodreads. Där kan du få massa med bra tips och även skaffa läsvänner. Där går jag under namnet Linnea. Sök på ”Hitta goodreadkompisar?” och presentera dig så kommer folk lägga till dig. Bara ett tips.

• #73560
                                                                                                          favoritboken
                                                                                                          Deltagare

Har fixat konto. Det fanns flera konton med namnet Linnea. Var du det kontot som var från Munkfors enligt profilen?

• #73505
                                                                                                            favoritboken
                                                                                                            Deltagare

Discord skulle nog kunna funka tror jag. Om vi eventuellt skulle ses irl nästa vecka så har jag ganska flexibelt schema eftersom jag är student på universitetet. Har du läst på universitet eller högskola tidigare alltså vanlig högskola inte folkhögskola bara nyfiken.

• #73494
                                                                                                              favoritboken
                                                                                                              Deltagare

Det gör jag inte kanske ska skaffa ett konto. Ska vi kommunicera på något annat sätt eller fortsätta i formtråden finns ju bättre sätt att kommunicera med varandra. Ska kolla runt lite Vilka Fantasy böcker som finns och förhoppningsvis hitta något Jag är sugen på.

• #73466
                                                                                                                favoritboken
                                                                                                                Deltagare

Ska finnas en pizzeria också på Kasernhöjden. Läsning är väldigt roligt men det kan också vara tufft i perioder att hinna med och orka. Min personliga strategi är att försöka läsa lite varje dag så man inte tar ut sig med en gång. Har du läst något från destojevski Jag försökte läsa en bok i trean på gymnasiet men den var alldeles för lång och jag gav upp Brott och straff tror jag det var spännande bok dock väldigt lång.

• #73417
                                                                                                    favoritboken
                                                                                                    Deltagare

Har också lyckats hitta denna grupp och undrar om den fortfarande är aktiv?
                                                                                                      Borde kul att träffa andra som gillar böcker.

• #72972
                                                                                                      Linnea
                                                                                                      Deltagare

Hej.
                                                                                                        Bor i närheten av Karlstad och vill gärna gå med i en bokcirkel. Hur ofta ses ni? Vad läser ni? Jag läser mycket YA med inriktning på fantasy. Jag läser annat också, mest fantasy.
                                                                                                        Allt gott!
                                                                                                        Linnea

Visar 4 svarstrådar
                                                                                                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.