Vi har plats för fler i vår bokcirkel

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      Emil
      Deltagare

Hejsan. Jag har aldrig deltagit i en bokcirkel förut och inte läst speciellt mycket böcker självmant heller. Den senaste boken jag läste var Slaughterhouse 5 och den tyckte jag väldigt mycket om. Jag är hur som helst intresserad av konceptet av en bokcirkel och vill gärna testa på och se om det är något som jag skulle finna nöje i. Om jag är välkommen och det fortfarande finns plats, vilket verkar vara fallet enligt meddelandet jag besvarar (angående plats för fler), så vill jag som sagt gärna delta.

Mvh Emil

Sara Sjöberg
          Deltagare

Hej Emil!

Vi har plats för dig om du är intresserad. Just nu löser vi Döden och Pingvinen av Andrej Kurkov, och nästa träff är bestämd till 27 maj kl. 18:00.

Om du fortsatt är intresserad kan du skriva till mig på sa_sjoberg@hotmail.com så tar vi det därifrån.

Pernilla
          Deltagare

Hej, låter jättetrevligt och ni verkar ha väldigt trevligt när ni ses. Tyvärr så konsumerar jag en och annan deckare så passar tyvärr inte in i denna grupp låter det som.

Hälsningar
            Pernilla

Sara Sjöberg
            Deltagare

Vi är ett gäng som träffas ungefär en gång i månaden för att diskutera litteratur över ett glas vin och oftast en ostbricka. Vi turas om att vara värd, och är hemma hos varandra. Ibland har vi haft spelkväll, och vid något tillfälle har vi gått på teater tillsammans. Vi läser brett, men är inte intresserade av deckare. Några exempel på böcker vi läst är:
              – Kallocain
              – Beloved
              – Satansverserna
              – An Absolute Remarkable Thing
              – The Brief Wonderous Life of Oscar Wao
              – Himmel och Helvete
              – Bära Mistel
              – Jävla karlar

Vi har plats för fler i vår bokcirkel. Vi turas om att välja böcker, ibland röstar vi och ibland tar vi första bästa förslag som någon lägger fram. Vi förutsätter att du deltar aktivt, och att du tänkt igenom så du vet att du har tid och engagemang för en bokcirkel.

Bra att veta eftersom vi turas om att vara värd till träffarna är att några deltagare har husdjur hemma.

Visar 2 svarstrådar
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.