Intresserad

Visar 5 svarstrådar
  • Författare
      Sarah
      Deltagare

Hakar gärna på bokcirkeln! 😇

David Rudberg
          Deltagare

Kul! Då är vi iaf 3 stycken intresserade som är aktiva här :) Vi kanske kan vänta lite till och se om några fler hoppar på!

David Rudberg
          Deltagare

Hejsan!

Jag är nyinflyttad i Norrköping och har aldrig varit med i en bokcirkel tidigare. Jag har dock länge känt att jag saknar ett sånt socialt sammanhang och hoppar gärna in i er grupp om det går bra!

/David

Jag har varit med i nån bokcirkel tidigare men knappast någon expert :) Men skulle säga att det är onödigt att vänta på fler, är ju väldigt lätt att hoppa in om fler intresserade hör av sig senare. För att komma igång kanske det vore bra att starta en chatt där det är lättare att hålla sig uppdaterad så kan man bestämma bok, plats att ses m.m. där. T.ex. messenger tycker jag funkar bra.

Sarah
                Deltagare

För mig funkar tisdag torsdag bäst :)

Sara Sjöberg
                  Deltagare

Jag tänkte samma sak, att vi ändå är några stycken så att vi kan ju antingen starta en chatt eller träffas för att bara prata om vad vi är ute efter i en bokcirkel och lära känna varandra lite grann.

Låter bra, ska vi försöka ses på ett fik vid typ 17 nån dag nästa vecka så kan vi se hur vi går vidare efter det? Tisdag, onsdag eller torsdag skulle funka för mig.

Sara Sjöberg
                        Deltagare

Onsdag eller torsdag fungerar bäst för mig.

David Rudberg
                          Deltagare

Det låter bra för min del! Jag kan alla de dagar du föreslår :)

Verkar som alla kan torsdag nästa vecka, ska vi köra på Nelins i centrum kl 17 torsdag nästa vecka då? :)

Sara Sjöberg
                      Deltagare

Hej!

Det har inte startats upp någon bokcirkel än, men det är kanske dags att göra det. Har heller aldrig varit med i en bokcirkel innan, men tycker det skulle vara kul att pröva på.

Hej, har ni startat upp bokcirkeln än? Jag är intresserad att hoppa på när tillfälle ges isåfall. Mvh Rikard

Sara Sjöberg
                        Deltagare

Mig vetligen så har det inte startats upp någon cirkel, men det hade varit kul om vi var några som drog igång.

David Rudberg
                            Deltagare

Ja, jag håller med! Det verkar ju finnas ett intresse, men kanske är det så att en del inte håller sig ajour med meddelanden på hemsidan. Hur som helst så vore det kul om vi blir några som kan starta en grupp! Vi kan ju invänta lite och se om fler svarar i tråden.

Anonym

Spännande böcker. A clockwork orange har jag inte läst, men sett filmen ganska nyligen. Har du sett filmen? Har du en lista med kända böcker du läst senaste månaderna/året? Vore kul att diskutera någon tillsammans.

Anonym

Vad var den senaste boken du läste?

Sara Sjöberg
                                Deltagare

A Clockwork Orange. Nästa bok på tur är en omläsning av Dorian Grays Porträtt.

Sara Sjöberg
                                Deltagare

Hej!

Tycker det låter kul. Läser själv gärna klassiker och är inte särdeles intresserad av deckare eller, som du skriver, ”feel good” litteratur. Fysiska träffar med te/vin/valfri drick tycker jag låter trevligt.

/Sara

Visar 5 svarstrådar
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.