Torbjörn Nilsson posted an update in the group
Vad är det som är så bra med Ian McEwans böcker? 12 år sedanJag har just läst klart Lördag, som jag fann välskriven men intetsägande, och har tidigare läst Hetta, som är bitvis galet underhållande. Försoning grep mig inledningsvis i barndomsdelen, men ”dog” sedan för mig och jag avbröt läsningen. Samma reaktion inför filmatiseringen, som jag dock såg klart. Vad är det jag inte förstår, som gör Ian McEwan så läsvärd?
Försoning var den första boken av McEwan som jag läste och jag tyckte att den var helt underbar! Fortsatte med Hetta, och där tappade jag intresset för hans böcker. Jag läste dock klart den och, som du säger, så var den stundtals underhållande, men det var något med den som jag inte tilltalade mig. Jag håller med dig om att den var väldigt intetsägande. Efter Hetta har jag inte haft något sug efter att läsa någon mer av hans böcker. Vilket jag tycker är synd eftersom jag gillade Försoning så mycket…