av Jon Jefferson Klingberg | sep 23, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Sedan är det natt och jag drömmer om jag att jag renoverar ett tak. River bort det gamla, spikar på nytt. Ni vet sådana där tunna trä-lappar som det är på vissa gamla hus. Det är jag och någon till. Jag är den förste att klättra upp på taket och inspektera det... av Jon Jefferson Klingberg | sep 22, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Veckans ord: Hawkwindkraut. Tiden. ”Man kan se på tio år som fem album”. Så sa Kerry King. Gitarrist i Slayer. Blir det bättre eller sämre av den senaste meningen? För några år sedan var det mycket debatt om det där. Alltså huruvida det var dåligt eller bra att hela... av Jon Jefferson Klingberg | sep 21, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Jeansen. Hur de ramlar ner. Hur är det för Bruno K Öijer? Ramlar hans byxor också ner? Var köper han sina byxor? Jag skulle vilja få följa med honom när han gjorde det. Sedan kunde vi ta en kopp kaffe. Men var? Kanske börjar jag snart leva i en fantasivärld där... av Jon Jefferson Klingberg | sep 18, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Giftet Och hur vi bollar gris med det En gång för alla: Jag har härbärgerat det färdigt. Jag. Är. Så. Färdig. Om tolv dagar bloggar jag aldrig mer. Men det kommer hända andra roliga blogggrejer snart trallallala! Vad tycks om den teasern? Kanske finns det en anledning... av Jon Jefferson Klingberg | sep 17, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Intressant hur man i kritiken av PO Enquists nya bok använder ordet kontroll. Det finns faktiskt forskning som visar vad som kännetecknar de kulturyttringar som genom den moderna historien lyfts fram som högre uttryck och finkultur. Där har kontrollerade uttryck... av Jon Jefferson Klingberg | sep 16, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
”Jag kan ha det och jag kan mista det” Har ni tänkt så om något tidigare förkroppsligat er dröm? Och vad betyder det när man tänker så? Att man är fri? Eller något annat? Det här handlar inte om mig. Jag skriver inte om mig. Min fråga är generell. Men visst. På...