Jag har varit med om en del kul vid insjöar. Magi kan det kallas med naturväsen. Har dock bara en liten insyn i deras värld. Bara de själva vet hela vidden. Bäst att alltid hålla sig till källan, fråga de själva, vilka naturväsen som är vid en särskild sjö, bäck eller myr. Du har säkert din favoritplats och eftersom du undrar, söker de nog säkert efter dig med. Bara fråga dem och känna hur de kontaktar dig.
Men iallafall. För kanske 8år sen besökte jag en vän utanför Gävle. Vi besökte två fina sjöar, dock utan att bada, för i april är Norrland kallt.
På natten drömde jag om den ena sjön, källvatten sjön. I drömmen tog en jätte med mig in, bergtog mig och visade att de jobbade med jordenergi i berghällen vid sjön. Det lös upp av röd energi från jordens inre. Så sa de ”du vet inom dig att du är en av oss”. Sen den dagen har jag försökt att måla det de visade mig.
I somras, eller egentligen på hösten året innan hände det igen. Min vän behövde hjälp. Jag frågade om healing, efter någon kraftplats.
Då fick jag in från den andra sjön. Som jag drogs in i sjöns mitt. Där blev en guldvortex. Så kom in att det var ”hjärtat” helt enkelt. Från där naturfolket sänder sin kraft. Jag frågade då vilka som jobbar där. Till svar var ”de uråldriga skogarnas väktare”, ”de uråldriga bergens väktare”, ”ursjälens väktare”. När jag skriver detta blir jag alldeles lugn och varm. Det var sant som jag fick in.
Så var jag tvungen att besöka min vän, och kraftsjöarna igen. Verkligen bada i dem. Känna kraften på riktigt. Mot huden. Bada i ”hjärtats” sjö var så gott. Simmade ut mot mitten. Helt absorberades. Blev ett med. Magi.
Även källsjön var magisk att bada i. Det jag fick in här, om de som är där var. En katt till min vän som gått över tog mig med in i hällen. Vi flög på en röd liten drake. Mer än en gång. DÄr inne möts jag av en behornad varelse. En underbar, underjordisk panliknande. Kanske en urfader. Många gånger har jag mött denne vid sjöar. Även vid källflöden i mossar. Han är någon slags urkraft för det underjordiska flödet.
Och så visades hur drakar flög upp från mitten av båda sjöarna. Drakportaler. Kraftplatser. Som att där byggs naturläketempel för naturfolket. Där de kan fylla på kraft. Finnas igen. Bli starka igen.
Fick in även om en ”systersjö” utanför nybrotrakten, som alltså är en källsjö som den i Gävle. Likaså en port för jordens kraft.
I denna badade jag i lördags och söndags. Väldigt kallt men skönt och friskt. Bada naken är gott. Då har man jordekraften mot huden. Bakade lite paj oxå som jag åt och delade med naturfolket. Gott.
Det var en del. Tack för du lyssnade. Jag vet inte allt. Naturfolket vet naturligtvis.