"En väktares bekännelser" av Elin Säfström

Visar 2 svarstrådar
  • Författare

Vet du, jag gör en ny tråd där vi kan bestämma vad vi ska läsa! Jag la det på is eftersom intresset var lite ljummet, men eftersom du och Exter är här och snokar nu kan vi sätta det på tapeten igen.

InaJ
      Deltagare

Hej! det här verkar vara en spännande bokcirkel!
        Jag skulle kunna tänka mig att läsa “En väktares bekännelser”. Är den tänkt som möjlig cirkelbok?

I en annan cirkel jag var med i läste vi någon sorts fantasyaktiga böcker om vargar av Maggie Stiefvater men det kanske hamnar lite utanför den här bokcirkeln. Det var lite delade meningar då om de var bra men jag blev faktiskt ganska så uppslukad av dem.

Ett förslag från mig skulle kunna vara vissa böcker/noveller av John Ajvide Lindqvist, han är ju akltuell just nu med “Gräns”.

NU har jag läst någonting riktigt uppfriskande. Elin Säfström har skrivit en trilogi som tar avstamp i den svenska folktron men som utspelar sig i Stockholms innerstad. Det är en rätt fräsch blandning av Urban fantasy och gammelklassisk mystik – och som någon annan sa: ett ovanligt fall där författaren inte tar genren på så stort allvar!

Jag har bara läst första boken än så länge, just “En väktares bekännelser”.

Som folktronörd tyckte jag att folktro-inslagen var lite ljumma, FÖRUTOM tomtarna/hustomarna, och storyn kunde väl ha fått lite mer redaktörsarbete, MEN: Fortfarande fruktansvärt kul! Läs den så kan vi diskutera mera.

Visar 2 svarstrådar
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.