Presentation av cirkelns deltagare

Visar 1 svarstråd
  • Författare
      Maria Österlund
      Deltagare

Jag heter Maria, jag är 31 år, föräldraledig med en dotter, Vera, som föddes på midsommarafton 2017. Vi bor i Barkarbystaden.
      Jag är med i cirkeln för att jag vill läsa mer och få bra tips om böcker. Att delta i en bokcirkel sätter även lite press på att jag faktiskt behöver läsa. Eftersom det ibland är svårt att hitta tid till att läsa kommer jag att blanda mellan att läsa och lyssna på ljudböcker.
      Jag har aldrig tidigare deltagit i en bokcirkel och tycker att det ska bli kul att testa.
      För övrigt gillar jag att träna, cyklar mest för tillfället, och virkar/stickar.

Jag hoppas att fler fyller på med presentationer!

Mvh, Maria Österlund

Linnea Forslund
        Deltagare

Bra initiativ Maria!
        Jag passar på att berätta lite om mig själv också. Jag är 31 år och arbetar sedan ett år tillbaka som bibliotekarie på Herresta bibliotek i Barkarbystaden och på Barkarby bibliotek. Jag har lett bokcirklar i omgångar på olika bibliotek under min yrkesverksamma tid och det är något av det bästa med jobbet- att få ta del av hur andra som läst samma text som jag själv uppfattar och tolkar den på så olika sätt. Det ger ett så stort mervärde till läsningen! Lever i övertygelsen om att läsa, tänka och diskutera med andra bidrar till att man på många olika sätt utvecklas som människa.
        På fritiden tränar jag och har många hobbies. Försöker hela tiden lära mig nya saker som jag inte kan något om.

Ser fram emot att läsa och höra era reflektioner och tankar om det vi läser.
        Vi ses på biblioteket!

Maria Österlund
      Deltagare

Hej

Som ny i cirkeln tar jag initiativet att skapa en presentationstråd för oss som deltar i denna cirkel.

Visar 1 svarstråd
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.