Ska vi börja? :)

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      Anna Nyman
      Deltagare

Jag skulle gärna vilja diskutera “This life” av Martin Hägglund (Finns även översatt till svenska. Vårt enda liv.)

Är det tänkt att denna cirkel ska träffas i Lund/Malmö eller tänker ni en digital diskussion?

Måns
        Deltagare

Den låter spännande, den kan jag absolut tänka mig. Jag tänker en fysisk träff i Malmö eller Lund.

Anna Nyman
          Deltagare

Ja, men då bestämmer vi This Life/Vårt enda liv.

Man kan tänka sig att man diskuterar ett kapitel i taget, en del i taget (totalt två delar) eller hela boken i ett svep. Vågar vi oss på hela boken i ett svep?

Träff i Lund vore toppen.Strax före jul, 19 eller 20 dec?

Anna Nyman
          Deltagare

Ja, men då bestämmer vi This Life/Vårt enda liv.

Man kan tänka sig att man diskuterar ett kapitel i taget, en del i taget (totalt två delar) eller hela boken i ett svep. Vågar vi oss på hela boken i ett svep?

Träff i Lund vore toppen.Strax före jul, 19 eller 20 dec?

Måns
            Deltagare

Jag har genom facebook hittat två andra personer, så jag tänkte att vi slår ihop oss i en facebook-chat och diskuterar. Funkar det? Annan form av kommunikation går också bra, men helst inte brev. :) Just nu är vi fyra personer, jag tror att det är lagom.

Måns
      Deltagare

Just nu är vi två personer. Någon mer som är på?

Måns
      Deltagare

Hej!

Är ni sugna på att dra igång? Här kommer några förslag på böcker vi kan läsa, ni får gärna föreslå egna:

“Girig-Sverige” – Andreas Cervenka
      “Factfulness” – Hans Rosling
      “Mellan klan och stat” – Per Brinkemo

• Detta ämne redigerades för 1 månad sedan av Måns.
Visar 2 svarstrådar
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.