Blandad bokcirkel
Offentlig grupp aktiv för 1 månad sedanFinns intresse för att starta en mindre cirkel på cirka fem till sju deltagare i 30-40 årsåldern? Ramarna behöver inte vara huggna i sten och genrerna får gärna variera. Vi kanske läser nyare, intressant litteratur som till exempel Jon Fosses trilogi eller varför inte klassiker man missat eller vill läsa om? Kanske betar vi av något från beat-generationen eller tar oss an Bruno K Öijers enda roman Chivas Regal? Eller läser något svårt som man kanske inte vågat närma sig själv som James Joyce eller andra verk som mår bra av att diskuteras. Vi kanske bryter av med poesi, New York-trilogin eller plöjer igenom Dylans samlade texter eller ett par Hemingway-noveller eller en pjäs av Lars Norén (eller någon annan dramatiker) över en kaffe eller liknande. Jag är en 34 år gammal man baserad i Stockholm men kan tänka mig att köra på distans beroende på var intresse finns. Kommentera... Läs mer
Finns intresse för att starta en mindre cirkel på cirka fem till sju deltagare i 30-40 årsåldern? Ramarna behöver inte vara huggna i sten och genrerna får gärna variera. Vi kanske läser nyare, intressant litteratur som till exempel Jon Fosses trilogi eller varför inte klassiker man missat eller vill läsa om? Kanske betar vi av något från beat-generationen eller tar oss an Bruno K Öijers enda roman Chivas Regal? Eller läser något svårt som man kanske inte vågat närma sig själv som James Joyce eller andra verk som mår bra av att diskuteras. Vi kanske bryter av med poesi, New York-trilogin eller plöjer igenom Dylans samlade texter eller ett par Hemingway-noveller eller en pjäs av Lars Norén (eller någon annan dramatiker) över en kaffe eller liknande. Jag är en 34 år gammal man baserad i Stockholm men kan tänka mig att köra på distans beroende på var intresse finns. Kommentera gärna om det verkar intressant. Läs mindre