Hem › Bokdiskussioner › Ett pågående samtal (och en hel del frågetecken) › Lund med omnejd › Bok 8 = Mästaren och Margarita (möte 19/12)
- Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år, 5 månader sedan av
Anonym.
- FörfattareInlägg
- 2025-01-10 kl. 14:36 #75095
AnonymHej! Hoppas ni har haft en fin jul och nyår. Jag undrar om det finns intresse i att fortsätta med bokcirkeln? Ser att det är många som har gått med i cirkeln men ändå är det få med på mötena. Är det några som är intresserade av att fortsätta eller börja? Alla får välja bok så kom gärna isåfall med förslag.// Ylva
- 2024-12-19 kl. 19:24 #74908
Hej! Det fungerar med att vi väljer ut en ny bok. Vi kan ta en kommentar om ”Mästaren och Margerita” på nästa möte.
Har ni några förslag på böcker?Jag har några förslag:
Äcklet, av Jean-Paul Satre
Kejsaren av Portugallien, av Selma Lagerlöf
Nässlorna blomma, av Harry Martinson
Flugornas herre, av William Golding
Underdog, av Torbjörn Flykt - 2024-12-17 kl. 21:55 #74888
Har inte hunnit läsa boken, så skippar veckan möte. :(
Meddela gärna vilken nästa bok blir, så ska jag försöka medverka på nästa möte!//Skelle
- 2024-12-21 kl. 01:08 #74913
AnonymHej
Absolut så kan vi göra.
Dina förslag är bra, jag läser gärna kejsaren av Portugallien eller Nässlorna blomma eller
Underdog
Vad tycker du Skelle? - 2024-12-19 kl. 10:55 #74901
AnonymJag har blivit sjuk och Skelle är inte med så då blir det inget möte ikväll. Ska vi boka in ett nytt möte med samma bok eller vi ska välja en ny?
- 2024-11-14 kl. 20:56 #74593
Hej!
Nästa bok blir Mästaren och Margarita (av Mikhail Bulgakov & Elena Sergeevna Bulgakova).
Alla är välkomna att ansluta på möteslänken nedan för att diskutera boken och/eller vara med och välja nästa bok.Mötet är den 19 december 2024 20:00.
Möteslänk: https://teams.live.com/meet/9373041384991?p=NmP8f3b2Rczkb1mQmi
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.